În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe toți cei 21 de kilometri dintre Ploiești (Autostrada A3/Dumbrava) și Mizil. Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit.
Argumentele. Așa cum se vede din cadrele aeriene surprinse de Ștef marți, podul cu tablier metalic peste Cricovul Sărat nu are nicio grindă pusă. Pasajul mixt peste calea ferată și DJ101F din apropierea nodului A3-A7 este și el foarte în urmă. Plus multe alte lucruri de făcut pe alte structuri, restul de asfalt, rampe, parapete, finisaje.
Așadar, singura șansă reală, și aceea greu de pus în practică până la alegeri, este o inaugurare parțială între DN1D (Albești-Paleologu-Urziceni) și DJ100C (Mizil). Dar nodurile cu DN1D și DJ100C (aflat în curtea vecinilor de la Coni-Trace) cu siguranță nu vor fi gata, pasajele sunt foarte în urmă.
Deci trebuie în ambele capete să se facă descărcări temporare pe genunchi (girații din balize și acces prin bretele), iar constructorii să termine nodurile sub trafic, adică deranj și pericol.
În opinia noastră, orice ciot nou de autostradă ajută, dar în cazul de față soluțiile temporare deficitare din nodurile din capete generează conflicte de trafic, posibile congestii, dar mai ales riscuri de siguranță rutieră pentru șoferi și muncitorii constructorilor.
Concluzia? Deschiderea completă în 2024, între A3 și Mizil, iese din discuție. Noi credem că vor fi inaugurați cei 10 kilometri între DN1D și DJ100C doar dacă antreprenorii Pizzarotti-Retter vor reuși să termine în noiembrie până în alegeri și doar dacă vor accepta să lucreze mai departe sub trafic, prin presiunea pusă de politicieni care vor insista să taie panglica la ceva.
📷 Cadre aeriene Ștef/Moldova Vrea Autostradă, mulțumim!