Asociația Pro Infrastructură a fost admisă ca membru din partea societății civile în cadrul structurii parteneriale aferente Politicii de Coeziune post-2027.
Grupul de lucru va fi format din 34 de ministere, agenții și direcții guvernamentale, 11 entități-cheie ale țării, printre care BNR, Consiliul Concurenței, INS, Consiliul Economic și Social și Academia Română, plus maxim 30 de entități din societatea civilă, mediul academic și de afaceri printre care, iată, și Asociația Pro Infrastructură.
Această structură partenerială are un rol strategic în elaborarea elementelor de poziție națională privind Politica de Coeziune post-2027.
Mesajul nostru principal va fi clar: România are nevoie ca de aer de infrastructură de transport modernă pentru a reduce decalajele față de Europa dezvoltată. Iar fondurile structurale care vin din Uniune sunt cruciale în acest sens.
Vom milita pentru o alocare cât mai mare de la Bruxelles și o contribuție bugetară a României cât mai mică, în special pe elementele de infrastructură de transport cu emisii reduse: cale ferată și trenuri moderne, transport urban sustenabil, confortabil și ecologic.
Voi cum vedeți lucrurile? Ce mesaje, idei, principii și proiecte trebuie să susținem?