Mâine, 28 noiembrie, se va deschide circulația pe aproximativ 19 din totalul celor 31,81 kilometri ai Tronsonului 4 al DEx12 între nodurile Colonești și Podu Broșteni (DN65A), inclusiv pe drumul de legătură spre Albota, DN65.
La fel ca pe Tronsonul 1 pe care tocmai l-am anunțat, situația este fluidă, nu știm cu exactitate când va fi inaugurarea, dar nu mai devreme de ora 14:00 și este posibil să ne apuce seara. Probabil muncitorii vor face o noapte albă. Se va lucra până în ultimul moment. Stați pe forumul nostru unde vă vom aduce noutăți de pe ambele proiecte care vor fi date în trafic.
Această deschidere parțială a lotului este în termen. Contractul a fost semnat cu UMB în 17.08.2021 însă a primit ordin de începere târziu, abia în 15.11.2021. Prevede 12 luni proiectare și alte 24 de execuție, deci termen inițial de finalizare noiembrie 2024.
Însă așa cum v-am anunțat încă din vară, în ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și a oficialilor CNAIR/DRDP, ultima secțiune rămasă din DEx12 Craiova-Pitești dintre Albota/Podu Broșteni și Autostrada A1 nu mai prinde 2024 și va fi inaugurată în primăvara lui 2025. Sperăm în aprilie, cel mai târziu mai, în funcție de vreme și de prioritățile celor de la UMB și cele negociate cu autoritățile.
Felicitările noastre muncitorilor de la UMB care au tras foarte tare în 2024, reușind să stabilească un nou record: 60,74 kilometri de autostradă și drum expres dați în trafic de un singur constructor într-un an calendaristic.
Tragem linie. România adună 114,67 km inaugurați în 2024 și un total de 1189,77 kilometri de autostradă și drum expres veritabil aflați în exploatare la nivel național.
Cadre aeriene Marius Pătrulescu, astăzi, 27 noiembrie, mulțumim!
Și Colonești-Albota, tot mâine, la pachet cu Craiova-Balș