Gata până la A2, în sfârșit

Mâine, 31 iulie, se deschide traficul pe Autostrada A0 Sud între nodurile cu DN4 (Popești-Leordeni / Oltenița) și Autostrada A2, adică restul de aproximativ 10 kilometri rămași din lotul 1.
Este un tronson mult-așteptat și mult-întârziat. Contractul pentru cei 16,93 kilometri a fost semnat în 26.08.2019 cu turcii de la Alsim Alarko, a primit ordin de începere în 03.10.2019 și prevede 12 luni de proiectare și 30 de execuție.
Termenul contractual inițial de finalizare, 03.04.2023, a fost prelungit până în octombrie 2023 din cauza problemelor cu aprovizionarea de materiale și a blocajelor cu relocările de utilități.
Ulterior, în loc de penalități, oficialii CNAIR au acordat constructorului și mai multe extensii de timp, ultima chiar în iunie 2024, ca toată lumea să fie fericită. În afară de șoferi, desigur, care primesc drumul cu mare întârziere – calculați-o voi după cum doriți, combinând indolența statului român cu impotența privatului turc.
Am ajuns la 33,23 kilometri dați în exploatare pe A0 Sud (DN6-A2), plus 9,5 km pe A0 Nord (DN1-A3), deci 42,73 din cei aproximativ 100 km care vor înconjura Capitala pe A0. Rețeaua națională de autostrăzi și drumuri expres atinge cifra rotundă de 1111 km.
Acum presiunea se mută complet pe grecii de la Aktor de pe lotul 3 (DN6-A1). După ce ministrul Grindeanu ne-a promis iresponsabil la început de 2023 că vom circula în… 2023 între A1 și A2 pe A0 Sud, iată că realitatea ne dă dreptate, așa cum am explicat de nenumărate ori.
Ba mai mult, șansele ca Aktor să inaugureze, chiar și în sistem semi-profil, sectorul DN6-A1 în 2024 sunt pur teoretice. Ar fi foarte dificil și pentru un antreprenor puternic și serios. Aktor? Misiune imposibilă.
Argumentele? O groază: două structuri NEÎNCEPUTE (nu sunt forați piloții fundațiilor!) la Clinceni și Domnești-Țegheș. Încă sunt găuri în autostradă date de blocajele cu relocările de utilități. Podul peste calea ferată e mult în urmă. Plus alte pasaje pe/peste A0 aflate în diverse stadii (grinzi, armare, suprabetonare, rampe). Și, desigur, finisajele: șanțuri, taluzări, parapete, marcaje, panouri fonoabsorbante.
📷 Andrei Pașa / Infrastructure Romania, nodul A0-A2, 29 iulie 2024
Gata până la A2, în sfârșit