Capcanele mortale din intersectiile DNCB

Luam pozitie fata de proiectarea intersectiilor din studiul de fezabilitate (in curs de refacere) pentru tronsonul de sud al Centurii Bucuresti (DNCB). Intersectiile sunt similare celor construite pe centura de nord la Tunari si Stefanesti, intersectii unde au fost nenumarate accidente si pe care autoritatile acum vor sa le modifice pentru ca prezinta riscuri majore.

Lipsa de planificare si viziune

Hotnews.ro scrie despre lipsa totala de viziune a autoritatilor in acest caz.

In martie, CNADNR a dat un contract pentru “completarea” studiului de fezabilitate (SF) pentru DNCB tronsonul sudic, insa in Caietul de Sarcini nu se precizeaza nimic concret despre reconfigurarea intersectiilor problema. Surse institutionale spun, insa, pentru HotNews.ro ca amenajarea intersectiilor va fi totusi regandita astfel incat sa nu existe conflicte de trafic.

Este inacceptabila repetarea greselilor de la reabilitarea Centurii Bucuresti Nord unde avem solutii proaste, periculoase si cu capacitate redusa de trafic. CNADNR trebuie sa solicite imperativ proiectantului sa fie eliminate conflictele de trafic la intrarea si iesirea din soseaua de centura.
— Catalin Drula, Vicepresedinte Asociatia Pro Infrastructura

Desi caietul de sarcini pentru contractul de “completare” a Studiului de Fezabilitate nu specifica negru pe alb ca intersectiile sa fie reproiectate si sa nu mai existe conflicte de trafic, surse institutionale au precizat pentru HotNews.ro ca solutiile vor fi schimbate si ca toate intersectiile vor fi regandite astfel ca fluxurile de trafic sa nu se mai intersecteze.

Citind Caietul de Sarcini, putem regasi unele cerinte sau enunturi ce pot lasa loc unor interpretari si ar putea permite eventuale modificari de solutii tehnice, insa – asa cum am precizat – ele nu sunt indicate in mod concret.

Va invitam sa cititi articolul complet pe Hotnews.ro.

Capcanele mortale din intersectiile DNCB