Mâine, în jurul orei 16:00, se deschide circulația pe cei 30,8 kilometri ai lotului 2 al Autostrăzii A7 Buzău-Focșani, între nodurile Buzău Nord (Vadu Pașii) și Râmnicu-Sărat.
Inaugurarea este cu adevărat înainte de termenul contractual, aprilie 2025, curat, fără extensii de timp. Chiar dacă vine cu prețul întârzierilor și neglijării celorlalte șantiere, inclusiv pe A7 la nord de Focșani, armata antreprenorului UMB merită felicitată pentru performanță: un tronson consistent ca lungime dat în trafic cu vreo 4 luni înainte de deadline!
Atenție. În ciuda comunicării defectuoase a autorităților care este rostogolită fără filtre de către presă, lotul 1 al A7 Buzău-Focșani NU se deschide acum. Acesta începe chiar la nodul Buzău Nord (Vadu Pașii) și se termină fix înainte de nodul cu DN2B spre Brăila, având 4,6 km de autostradă, cu termen contractual inițial depășit, august 2024.
Niciun kilometru de autostradă din acest sector nu poate fi folosit până când UMB nu finalizează podul peste Râul Buzău care încă este la nivel de armare și turnare placă de suprabetonare. Ce se va folosi din lotul 1 este doar conexiunea dintre A7 și DN2, cu profil standard de drum național, care va funcționa ca o mini-centură a localităților Vadu Pașii, Băjani și Focșănei.
Șoferii vor intra/ieși de pe autostradă în nord-estul Buzăului, orașul fiind tranzitat fix la fel ca și până astăzi: ori prin centru, ori pe pseudo-centura arhicunoscută din vestul urbei. Vă recomandăm să vedeți harta noastră interactivă cu proiectele de infrastructură rutieră (și feroviară).
Odată cu acest foarte important segment din A7, România adună 77,97 km inaugurați în 2024 și un total de 1153,07 kilometri de autostradă și drum expres aflați în exploatare.
Cadre aeriene Ștef Zboară, arhivă, 23 octombrie 2024
A7 Buzău-Râmnic, gata de trafic