Șosele aglomerate de 1 Mai?

Luați trenul! 🙂 Poate fi o opțiune în anumite condiții și pe unele rute. Dar până când vom avea material rulant civilizat și căi ferate decente (mai) prin toată țara, înțelegem că românii aleg să meargă în vacanță cu mașina sau… cu avionul.

Pentru cei care nu pot sau nu vor să lase mașina acasă, ne-am gândit că e o ocazie bună să actualizăm monitorizarea noastră independentă a tuturor proiectelor rutiere majore.

Veți găsi în tabele toate autostrăzile și drumurile expres care au contracte de (proiectare și) execuție semnate și cele aflate în licitație, câteva detalii critice la fiecare lot și estimarea noastră realist-optimistă cu privire la inaugurare. De asemenea, aveți și graficele cu antreprenorii care le construiesc.

Dacă tragem linie și adunăm, în materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, în prezent România are 1101 kilometri în exploatare (plus vreo 10 km de muzeu), 784 kilometri contractați pe aproape 11 miliarde euro și alți 247 km în licitație cu o valoare estimată de 6,5 miliarde euro.

Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu.

Dacă ne uităm la valorile contractelor, nu la lungime, clasamentul se schimbă puțin: cota de piață a UMB scade la “doar” 42% (22,6 miliarde lei în sumă absolută), WeBuild și Makyol cresc la 12%, respectiv 13% (vreo 7 miliarde lei), iar pe 4 vine asocierea Mapa-Cengiz cu 8%, top 5 fiind completat de Nurol cu 6%.

Șosele aglomerate de 1 Mai?