Astăzi, de Ziua Europei, ne întrebăm retoric unde-ar fi fost transporturile țării fără finanțările europene nerambursabile și dacă ne-am învățat lecțiile trecutului.
Cu mai puțină hoție și (mult) mai puțină prostie, am fi putut face 2000 de kilometri de autostradă și drumuri expres în 30 și ceva de ani de la Revoluție, nu doar 1000 cât am reușit cu chiu cu vai până acum.
Cert este că fără banii europeni veniți din 2007 încoace, nici măcar jumătate din aceste drumuri n-ar fi devenit realitate. Fără să mai socotim banii rămași în buzunarul european pe care, din hoție și prostie, nu i-am putut atrage.
Și-atunci… vom reuși să luăm toate miliardele din Programul Transport și din PNRR pentru autostrăzi, drumuri expres, căi ferate și trenuri, linii și rame de metrou?
Ziceți și voi. Noi am răspuns prin vocea lui Ionuț Ciurea, Directorul Executiv API, într-un interviu amplu acordat Ancăi Grădinaru de la Europa Liberă.
În interviu am vorbit despre A7 Ploiești-Pașcani, A1 Sibiu-Pitești, dar și despre câteva proiecte feroviare, cum ar fi M500 spre Moldova și rușinea din Portul Constanța care a avut nevoie de izbucnirea unui război lângă noi ca să fie în sfârșit rezolvată.
Mulțumim Europa Liberă pentru invitație! La mulți ani tuturor celor cu inima europeană!