Calea ferată Gurasada-Simeria după 8 ani de luptă cu arheologia și birocrația

Un lot în relief de platou care nu trebuia să pună mari probleme a ajuns și el să dureze 8 ani din care 5 de întârziere. Gurasada-Simeria are 40,88 km și 87% progres fizic, cu antreprenor principal FCC. Viteza proiectată este 160 km/h cu excepția stației Deva.

Tronsonul are o porțiune de cale nouă (“greenfield”) lungă de 6 km cu o triplă traversare a meandrelor Mureșului pe poduri de peste 500 m. Blocajele frustrante s-au concentrat în capătul estic al variantei, în zona castrului Micia și a termocentralei Mintia (minutul 5:52 pe filmare). Aici, pe doar câteva sute de metri, au fost probleme exasperante cu arheologia, relocările de linii electrice aeriene și exproprierile.

Arheologia a fost cuiul lui Pepelea care a blocat ultimele lucrări majore, acum în curs pe intervalul Mintia-Vețel. După cum se vede în clipul video, firul 1 (cel nordic) din noul traseu este aproape de a fi conectat la cel existent. Urmează ca traficul să fie mutat de pe aliniamentul vechi lung de 8 km cu pod peste Mureș la Brănișca pe salba de trei poduri noi. Așteptăm cu nerăbdare!

Ca de obicei, mai întâi se va circula încet pe poduri, urmând ca viteza să ajungă la 160 km/h în câțiva ani. Așadar varianta de viteză de 6 km va fi una lentă la început dar întregul lot va avea linie nouă, mult mai confortabilă pentru călători.

📷 Cadre aeriene ChimDrone/Traveler, aprilie 2025, mulțumim pentru efort!

Calea ferată Gurasada-Simeria după 8 ani de luptă cu arheologia și birocrația