Zeci de victime în următorul accident feroviar?

Ieri, în toiul nopții, noua deraiere a unui marfar pe o linie principală, cu distrugeri majore de infrastructură, ne arată încă o dată starea jalnică a liniei cu traverse de lemn “coapte”, așa cum se vede și din fotografii.

Magistrala București-Timișoara blocată, sute de călători rămași pe drumuri în toiul nopții. Vagoane de-a latul căii ferate: ce se întâmpla dacă pe firul celălalt era un tren de călători?

Nu știm cauza accidentului dar oricare din bolile cronice ale infrastructurii feroviare, sau o combinație, puteau să-l provoace. Un accident cu multe victime omenești este tot mai aproape. Din păcate, doar așa se pot trezi politicienii.

Bolile sunt arhicunoscute: 25 de ani de subfinanțare a rețelei feroviare care a fost lăsată să se degradeze accentuat de către politicienii șoferi. Acum vine scadența! Peste mai punem și starea jalnică a materialului rulant, indisciplina și timpul de odihnă nerespectat la mecanici.

Ce se poate face? Multe pot și trebuie să fie făcute. La operatori, verificarea la sânge a materialului rulant și a disciplinei mecanicilor.

Iar la infrastructură o întreținere riguroasă plus reparații capitale, de mult timp scadente pe cea mai mare parte din rețea. Eliminarea practicilor de lăsare a liniei în paragină înaintea reconstrucției așteptată, cândva, și pe București-Craiova. Accelerarea proiectelor de reconstrucție care țin magistralele “sugrumate” și nesigure câte un deceniu, indiferent de constructor. Evident, cele mai multe probleme sunt la beneficiar, adică CFR.

Zeci de victime în următorul accident feroviar?