De astăzi se circulă pe DN7, dar restricțiile rămân și vor urma altele în timpul lucrărilor, așa cum explicăm public de o lună de zile.
Mai sunt destui copaci de tăiat și antreprenorul turc mai are de lucru în versant și nevoie de acces în/din DN7. Pentru siguranța șoferilor, pe zona 2+1 alternativ banda spre Râmnicu Vâlcea rămâne închisă și traficul va folosi cele două benzi spre Sibiu, câte una pe fiecare flux.
Sperăm ca forajele geotehnice să fie terminate în octombrie, iar proiectul tehnic să fie livrat de Mapa în decembrie 2024, cel mai târziu, cu un an întârziere față de termenul contractual.
Astfel încât în 2025 să vedem lucrări (mult) mai consistente față de mizilicul servit pe kilometrul de la Boița din capătul lotului unde a început, breaking news, să miște o foreză la piloții unei structuri.
Restricțiile parțiale (ca aceasta) sau chiar, cine știe, din nou totale, sunt o certitudine și în 2025 și… la mulți ani, cât timp turcii de la Mapa vor lucra în 5-6 puncte critice unde Autostrada A1 trece foarte aproape de, și/sau peste DN7.
În acest context, cerem imperativ Ministerului Transporturilor să repare calea ferată, aducând-o la parametrii ei proiectați, adică 80 minute cu un tren InterRegio între Lotru și Sibiu. Deocamdată CFR Călători s-a grăbit să scoată trenurile introduse suplimentar.
Dacă o deviere rutieră normală, locală, nu mai are nicio șansă, măcar navetiștii să primească o opțiune semi-decentă care se poate implementa în câteva luni cu niște voință și ceva bani.
De asemenea, o minimă dovadă de bun simț ar fi ca antreprenorul și oficialii CNAIR să publice DIN TIMP un calendar clar al următoarelor închideri totale și restricții parțiale pe DN7 pentru ca șoferii și transportatorii să-și poată planifica ruta de tranzit. Atât, ne-am lămurit că mai mult nu pot.
Fotografii CNAIR, zona afectată
Valea Oltului redeschisă, dar poate măcar reparăm calea ferată