UMB, față în față cu realitatea și pe A0 Nord

În premieră, am filmat complet lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord între A2 (Cernica) și DN3 (Pantelimon). UMB abia se dezmeticește pe acest tronson pe care trebuie să-l livreze în octombrie 2025.

Atenție, contractul pe ciotul de doar 4,47 kilometri a fost semnat în urmă cu aproape 4 ani, pe 31.08.2020, și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. Într-o țară normală ar fi fost gata de mult.

Dar revizuirea acordului de mediu a fost tergiversată timp de 3 ani, motivul (real, totuși) fiind impactul semnificativ asupra zonei Lacului Cernica. Lentoarea autorităților a convenit de minune celor de la UMB despre care vă spunem de un an și jumătate că sunt mult peste capacitate.

Într-un final apoteotic, a doua autorizație de construire a fost emisă de MT în 23.04.2024, iar vacanța harnicilor ostași ai UMB pe A0 s-a încheiat, acum fiind nevoiți să se apuce serios de treabă.

Lucrările sunt într-un stadiu cvasi-incipient. Avem un pod neatins, lung cât două zile de post (1,2 km) peste Lacul Cernica, plus un pasaj sănătos peste calea ferată, acesta din urmă fiind autorizat din aprilie 2023 dar care încă este la nivel de fundații.

CNAIR raportează 14% progres fizic, dar este dat în special de grinzile produse (în fabrica pe care UMB a avut-o pe lotul 2 al A0 Nord) și depozitate pe aliniament. Conform contractului, cât și autorizației de construire din urmă cu două luni, termenul de execuție este 18 luni, deci finalizare în octombrie 2025.

Vrând-nevrând, UMB se apropie de vremea adevărului și de scadențele contractuale dure, trebuind să livreze în 2024 și 2025 aproximativ 345 (89%) din totalul celor 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are momentan în portofoliu.

UMB, față în față cu realitatea și pe A0 Nord