Recent au început lucrările la noul pod peste Mureș de la Arad, principalul element de pe drumul critic al lotului 4 din proiectul modernizării căii ferate Caransebeș-Lugoj-Timișoara-Arad cu finanțare PNRR.
Toate cele 4 loturi de la Arad și până la Caransebeș sunt proiectate la 160 km/h, iar linia va fi dublată pe întreaga lungime. Asta înseamnă că pe Arad-Timișoara va fi un timp de parcurs competitiv cu rutierul (Autostrada A1), atractiv pentru navetiști DACĂ vom avea și material rulant civilizat și cu frecvențe mari.
Podul peste Mureș din imagini, împreună cu noul racord Aradul Nou-Arad, va asigura o centură feroviară de marfă, linie dublă prin estul orașului. Din păcate, firul simplu (și podul) existent Aradul Nou-Arad va rămâne simplu, ceea ce limitează dezvoltarea ulterioară a trenului metropolitan.
Va fi și o oprire nouă în cartierul Micălaca. Opririle la bariera de pe DN7 din estul orașului vor fi eliminate cu un pasaj rutier care include o linie dublă de tramvai.
Tronsonul dintre Ronaț (Timișoara Nord-Vest) și Arad are aproape 55 kilometri și va fi executat de WeBuild cu semnalizare și centralizare ETCS de la Thales. Contractul a fost semnat în 17.11.2022, are ordin de începere dat în 16.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și 3 ani de execuție. Va fi o performanță dacă termenul contractual, iunie 2026, va fi respectat.
📷 Cadre aeriene ChimDrone/Traveler, iunie și iulie 2024