Săptămâna trecută CNAIR a aprobat și restul din proiectul tehnic aferent lotului 1 al Autostrăzii A0 Nord depus de cei doi antreprenori, Pizzarotti și Retter. Autorizația de construire restantă ar trebui emisă în curând.
Până acum am avut doar lucrări preliminare: decopertări, organizare de șantier, drumuri de acces, ceva depozite de materiale. Îi așteptăm pe cei doi constructori să pornească serios munca în teren de săptămâna viitoare, mai ales că vor termina ce mai au de făcut pe Autostrada A7.
Contractul este semnat în 20.09.2023, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și încă 22 de execuție.
Cei 17,5 kilometri dintre Bâcu și Corbeanca nu sunt chiar o bagatelă. Avem două noduri rutiere, cu DN7 și DN1A, două pasaje foarte lungi pe A0 peste calea ferată și un pasaj lung pe DN1A peste A0, la care se adaugă alte 6 structuri mai mici, pe sau peste A0. Plus două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Promisiunea antreprenorilor este că vom circula la final de 2026 pe această secțiune, ultima bucată din A0 care va rămâne de inaugurat. Deci implicit 100 de kilometri de autostradă completă în jurul Capitalei (până) în decembrie 2026.
În opinia noastră, este un obiectiv foarte îndrăzneț, posibil doar cu o mobilizare exemplară.
Start lucrări (serioase) pe A0 Nord 1