Așa cum vă spuneam joia trecută, la final de august CFR a raportat un progres fizic de 31,71% pe contractul loturilor 1 și 3 de pe Brașov-Sighișoara semnat cu asocierea RailWorks (Alstom, Aktor și Arcada) în martie 2020 cu ordin de începere dat o lună mai târziu. 84 de kilometri de cale ferată, 3,2 miliarde lei fără TVA, 4 ani termen de execuție.
Deci trebuia deja să circulăm pe noile linii! Însă în realitate și pe capătul dinspre Sighișoara stăm cam la fel ca pe cel dinspre Brașov: pe unele zone nimic sau foarte puțin, pe altele sunt ceva speranțe.
Relaxare totală pe Cața-Beia, niciun avans semnificativ. Șocant: au reușit relocarea utilităților la Beia! Dar nu vă grăbiți: reabilitarea tunelului Beia pare-se că e tot la 0 progres.
Un mic breaking news la tunelul Archita 1: un portal este gata și sunt semne că s-a început forarea. Celălalt portal este în lucru. Tunelul Archita 2 arată înghețat. Avans timid la viaductul de după unde erau probleme serioase cu alunecările de teren.
Intervalul Archita-Mureni arată a șantier pe variante: structuri noi în diverse stadii, terasamente vizibile, 2 din 3 devieri de drumuri județene par în regulă. Din păcate, am mai observat și niște alunecări, bonus.
Mureni-Vânători, inclusiv varianta Vânători, este în responsabilitatea Arcada. Se poate mult, mult mai bine. Un lucru pozitiv este stația de tracțiune care este aproape gata, dacă nu cumva e chiar funcțională.
Abia spre Albești lucrările încep să arate promițător. Sectorul Albești-Sighișoara merge bine, dar punctul critic este podul de dinainte de gară care se reconstruiește și încă e mult de muncă.
📷 Cadre aeriene ChimDrone/Traveler, octombrie 2024, mulțumim!