Pe 5 iunie, adică acum fix 12 săptămâni, ministrul Grindeanu ne promitea: “în următoarele săptămâni vom închide acea evaluare și în acel moment vom avea un executant și pe acest tronson”.
Este perla coroanei, cel mai scump lot de autostradă de la noi estimat la 6,8 miliarde lei fără TVA, mai prețios chiar și decât secțiunile 2 și 3 ale A1 Sibiu-Pitești. Bineînțeles, vorbim de cei 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania care conțin tunelul Meseș de aproape 3 km.
Sigur, ministrul nu și-a încălcat promisiunea. Tehnic vorbind, încă suntem în termenul de “următoarele săptămâni”. Le numărăm pe… următoarele 12!
Prima licitație pornită în 18.11.2020 a fost anulată după mult chin în ianuarie 2023. Cea curentă a fost lansată în 09.02.2023. Pe 28 august 2023, adică acum fix un an de zile, au fost depuse 7 oferte: UMB (cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus.
Și de un an se stă în evaluarea ofertelor. E drept, au fost și contestații, dar s-au rezolvat. Avem nu mai puțin de 7 (șapte) amânări ale desemnării câștigătorului, cel mai recent termen pentru acest pas crucial fiind 30 august, vineri.
Să fie oare a opta amânare? N-ar fi exclus, încă ne încadrăm în promisiunea domnului Grindeanu făcută pe 5 iunie: “în următoarele săptămâni”. După aceea vor fi contestații, cel mai probabil, deci deznodământul se va lăsa așteptat… niște săptămâni.
Domnule Grindeanu, câte “următoarele săptămâni” mai așteptăm la Meseș?