CFR Călători, durere-n cot față de… călători pe Cluj-Oradea

Circulația trenurilor a fost oprită între Cluj-Napoca și Oradea pe 8 ianuarie, timp de (minim) doi ani, ca să se reconstruiască total calea ferată. Operatorii feroviari privați au angajat autobuze dar ele sunt neîncăpătoare deoarece pentru multe localități dintre Cluj-Napoca și Oradea singura formă de transport în comun care a mai rămas este (a fost…) trenul.

O lege intrată recent în vigoare prevede circulația autobuzelor în “regim de tren”, pe baza biletelor și abonamentelor feroviare. Dar pare-se că responsabililor CFR Călători nu le pasă nici de lege, nici de oameni.

Dacă operatorii privați au fost prezenți din prima zi, abia după două luni oficialii CFR Călători au aflat că trebuie să facă și ei ceva și au lansat la plezneală o licitație, contestată deja la CNSC. În ritmul ăsta, poate pe când se redeschide linia vor apărea și autocarele CFR Călători.

Domnilor, cum ar fi să căutați niște soluții să puneți la dispoziție câteva autocare imediat, până terminați licitația? Când aveți de gând să vă plătiți taxa de utilizare a infrastructurii ca să poată și CFR SA să plătească salarii? Și încă o întrebare incomodă, aparent fără legătură: câți călători aflați în trenuri sunt blatiști și ce venituri la negru face un naș?

CFR Călători, durere-n cot față de… călători pe Cluj-Oradea