Centura Timișoara, gata în 15-20 septembrie cu vreo două luni întârziere

Contractul pentru cei 25,69 kilometri de drum național cu o bandă pe sens a fost semnat cu UMB în 27.06.2023, a primit ordin de începere în 10.07.2023 și prevede 12 luni de execuție directă, fără perioadă de proiectare.

Cei de la UMB mai au două puncte critice rămase în urmă: rampele pasajelor pe centură peste DJ592 (Moșnița) și peste DN59 (Șag). La ambele vorbim o soluție tehnică migăloasă, cu “biscuiți”. Umpluturile și prefabricatele trebuie să respecte niște parametri tehnologici stricți (timp pentru compactare, temperatură, proceduri).

Acestor puncte nevralgice li se mai adaugă sectoare cu asfalt de așternut și parapete de protecție de pus, hidroizolația și restul de lucrări pe pasajul peste calea ferată din zona Freidorf, marcajele și alte mărunțișuri.

Estimăm inaugurarea în jur de 15-20 septembrie, în funcție și de vreme, adică o scurtă întârziere de aproximativ două luni față de termenul contractual de finalizare inițial, 10 iulie.

Desigur, dacă ministrul timișorean Grindeanu dorește, poate deschide unele segmente din cei 25 kilometri în august, dar pasajele amintite mai sus nu vor fi gata luna aceasta.

Centura Timișoara, gata în 15-20 septembrie cu vreo două luni întârziere