Deși o deschidere pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului este perfect fezabilă din punct de vedere tehnic anul viitor, probabil va trebui să așteptăm până în 2026.
Din păcate, antreprenorul UMB este foarte slab mobilizat, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, așa cum v-am spus de multe ori. Cele mai multe șanse sunt ca și în 2025 armata UMB să fie comasată tot pe A7. Greu de crezut în acest moment că vom avea suficienți muncitori pe A3.
Vestea bună este că licitația aferentă nodului Românași este (aproape) rezolvată: așteptăm semnarea contractului, tot cu UMB. Chiar și dealul Zimbor pare-se că stă locului.
Așa că nu ar fi impedimente pentru inaugurarea în 2025… dacă se vrea, dacă UMB mobilizează suficiente efective.
Pe lotul Nădășelu-Zimbor discuția e mai complicată. Pe lângă lipsa forței colosale a UMB, avem cele două viaducte de pe traseul nou care trebuie făcute de Ozaltin. Birocrația aferentă (exproprieri, revizuire acord de mediu), termenul de proiectare (primăvară) și emiterea autorizației de construire, plus execuția propriu-zisă fac aproape imposibilă finalizarea traseului nou în 2025.
Strict teoretic, turcii ar putea face viaductul Nădășelu în 2025, dar le va fi foarte greu. Totuși nu mai încape și celălalt viaduct de la Topa Mică, așa că visul unei inaugurări în 2025 se oprește la sud de Topa, într-o teoretică descărcare provizorie.
Cu prea mulți de dacă și cu parcă, probabil că aceste scenarii super-optimiste nu vor deveni realitate în 2025.