Nu există un alt sector de autostradă cu mai multe promisiuni ratate ca Bragadiru-Bâcu, lotul 3 al A0 Sud. Au trecut doi ani de când ministrul Grindeanu ne spunea că grecii vor fi gata în 2023! La pachet cu DEx6 Galați-Brăila care, apropo, nici acela nu e inaugurat. Declarație iresponsabilă dezmințită prompt de noi la acea vreme.
Mai mult, am zis încă din februarie 2023 că Aktor nu își va respecta termenul contractual, aprilie 2024. Evident, am avut dreptate. Grindeanu, Scrioșteanu, Pistol dar și grecii au insistat la unison în nenumărate rânduri că vor inaugura în 2024: în vară, apoi în toamnă, apoi liniște completă. Noi v-am confirmat încă din iulie că nu mai pot deschide în 2024 și se vor întinde până în 2025.
În decembrie 2024 Aktor a ieșit cu un comunicat că va fi gata în aprilie 2025, adică un an de întârziere în etapa de lucrări. Că a întârziat și în faza de proiectare pe un contact semnat în urmă cu aproape 6 ani, în 14.04.2019, cu 12+30 de luni pentru proiectare și execuție.
După știrea recentă că “se amână până în iulie 2025”, s-a revenit cu reîncălzirea ultimei promisiuni: final de aprilie 2025. Noi zicem că nu va fi nici aprilie 2025, exact așa cum v-am spus încă din decembrie 2024 și ulterior în ianuarie, în previziunile noastre rutiere.
Există totuși speranța că grecii ne vor curma suferința în curând. După ce i-am vizitat ieri cu drona, estimarea noastră cea mai optimistă este inaugurarea la finalul lunii mai, având în vedere mobilizarea (în sfârșit) semi-decentă din ultima perioadă.
Însă doar dacă vor menține ritmul și vor reuși să aibă un management cum găsim la constructorii serioși pe elementele critice: uzură, parapete, marcaje, rosturi de dilatație, deschiderea pasajelor peste A0 ca să finalizeze lucrările la sol. Punctele nevralgice majore, pasajele de la Țegheș și Clinceni, înaintează binișor.
Evident, după darea în trafic va mai fi de muncă la cele două spații de servicii care sunt într-un stadiu incipient, într-unul fiind încă organizarea de șantier. Și, cel mai probabil, vor mai rămâne și alte detalii de pus la punct în afara părții carosabile.