După serialul nostru despre cele 4 loturi de modernizare a Magistralei 200 dintre Simeria și Km 614 semnate în 2017 pe 3 ani, putem trage câteva concluzii. Cel mai puțin întârziat este 2a de la Bârzava la Km 614 (Ghioroc): “doar” 5 ani, nu prinde recepție în acest an, iar testele sistemului de centralizare și semnalizare se vor termina în 2025.
Două segmente au fost mult încetinite de birocrație. Lotul 2b (Ilteu-Bârzava) a fost blocat de scoaterea din circuitul forestier a pâlcurilor de copaci la cele două consolidări-mamut de la Bătuța și de arheologia de la Vărădia unde, după 7 ani de proiect, încă nu vedem traseul nou.
Lotul 3 (Simeria-Gurasada) a avut probleme majore tot cu arheologia, la Castrul Micia. Ambele au șanse slabe pentru 2025, mai degrabă vorbim de 2026.
“Campionul” este Aktor pe 2c (Gurasada-Ilteu). Aici antreprenorul a început să sape tunelul de peste 700m mult după 2020, termenul de finalizare a întregului proiect, iar un tunel scurt nici azi nu este atacat. Când vor fi gata grecii? Probabil nici ei nu știu. 2027, 2028… orice e posibil.
Cum la omul sărac nici boii nu trag, au dat peste geologie nefavorabilă la tunelul lung, adică s-a cam prăbușit. Dacă îl începeau în 2017, problemele erau deja rezolvate. Însă așa, cine știe cât mai așteptăm după reproiectări, aprobări la CFR, adiționat prețul contractului și… lucrări în teren.
📷 Cadre aeriene ChimDrone/Traveler, iunie 2024