După ce din iulie era cert că grecii de la Aktor nu mai au șanse să deschidă în 2024 cei 18 km ai lotului 3 A0 Sud nici măcar în sistem semi-profil, vom primi o palidă consolare: 2,5 kilometri între Autostrada A1 și DJ601A, cu descărcare provizorie lângă Bâcu.
Un strănut util doar pentru eMag (și angajații săi) și unii locuitori din zonă. Intrarea în Capitală prin Dragomirești nu este o alternativă viabilă în cazul majorității bucureștenilor din simplul motiv că acest drumeag e deja extrem de aglomerat, fără să luăm DNCB în calcul.
Sigur, 2,5 kilometri sunt mai mult decât zero. Însă traficul de tranzit și transferul cetățenilor în/din oraș nu sunt rezolvate.
DACĂ se dorește și se face munca birocratică și DACĂ grecii pot face la timp structura lipsă de la vest de Dârvari, teoretic ar fi posibilă o deschidere parțială până în DJ401A Dârvari-Tântava. Însă cetățenii din Domnești și Clinceni nu vor fi prea fericiți să se trezească peste noapte cu trafic suplimentar printre casele lor. Cu muncă în plus și utilitate discutabilă, probabil că opțiunea asta pică la vot.
Concluzia? Doar 2,5 kilometri între A1 și Bâcu în 2024 și nicio șansă pentru conexiunea completă A1-DN6 pe A0 Sud, cu două pasaje practic neîncepute (Țegheș și Clinceni) și multe alte zone încă blocate sau întârziate de birocrație și de cheful de muncă al grecilor.
A1-Bâcu, cea mai scurtă inaugurare de autostradă din lume